Persfotografie

Persfotografie wordt vaak geassocieerd met tekst en woorden, die tot op zekere hoogte de realiteit van de dingen weerspiegelen. De kracht en het belang van professionele foto’s voor de PR-industrie kunnen echter niet genoeg worden benadrukt. Wat trekt iemands aandacht als hij door een tijdschrift of krant bladert? Het zijn toch zeker de verhalen bij professionele foto’s die de aandacht trekken.

Gezien de afnemende aandachtsspanning (minder dan 9 seconden) van mensen, zijn afbeeldingen tegenwoordig belangrijker dan ooit tevoren in marketing. Tegelijkertijd richt een groot deel van het menselijk brein zich op visuele verwerking, waardoor het een object in slechts 100 milliseconden kan herkennen. Dit gebruik van visie maakt beelden tot een belangrijk onderdeel van menselijke communicatie.

Dat gezegd hebbende: wat zijn persfoto’s en wat is hun betekenis? Ontdek het allemaal bij Vettefoto.nl!

Zoek je een professionele persfotograaf voor binnen- of buitenland? Huur hem dan bij ons in.

Wat zijn persfoto’s?

Persfoto’s verwijzen naar elke foto die is gemaakt voor publieke publicatie. Deze foto’s, gemaakt door een professionele fotograaf, stralen kwaliteit uit en leggen de wenselijke eigenschappen van een onderwerp vast.

Gezien het belang van foto’s bij het bereiken van de verslaggevingsdoelstellingen, is het van cruciaal belang om het belang van persfoto’s te benadrukken.

Wat is het belang van persfoto’s?

Er zijn een aantal redenen waarom kranten en nieuwszenders een persfotograaf inhuren:

#1. De aandacht van een doelgroep trekken

Omdat bedrijven binnen verschillende communicatiekanalen hevige concurrentie ervaren, is het opnemen van afbeeldingen een goede manier om de aandacht van het publiek te trekken. Uit onderzoek is gebleken dat berichten op sociale media waarin afbeeldingen zijn verwerkt, 2,3 maal zoveel betrokkenheid genereren als berichten zonder afbeeldingen.

Aangezien de hersenen afbeeldingen sneller verwerken dan tekst, en afbeeldingen tot meer betrokkenheid leiden, zal het opnemen van interessante persfoto’s een doelgroep aanspreken.

Hoewel veel afbeeldingen de aandacht trekken, moeten PR-professionals ervoor zorgen dat hun foto’s relevant zijn voor hun klant. Campagnes die zich richten op een doelgroep die kinderen kan krijgen, moeten bijvoorbeeld foto’s van gezinnen en hun kinderen bevatten. Ervoor zorgen dat elke visuele weergave telt en relevant is voor een doelgroep is van cruciaal belang om maximale beloningen uit afbeeldingen te halen.

#2. Help het publiek een bericht te onthouden

Uit onderzoek blijkt dat het menselijk brein na 72 uur slechts 10% onthoudt van wat het heeft gehoord. Door relevante afbeeldingen aan de juiste inhoud te koppelen, kunnen de hersenen echter 72 uur later bijna 65% van de inhoud onthouden.

Gezien de ongelooflijke retentie van inhoud die persfoto’s bevat, moeten merken professionele foto’s in hun berichten opnemen. Een betere retentie van belangrijke boodschappen kan tot meer leads leiden.

#3. Bouw een identiteit

Consistent beeldmateriaal op verschillende platforms (Facebook, Twitter, enz.) helpt een doelgroep de gegeven reeks afbeeldingen te associëren met een merk. Door de producten en diensten van een merk met visuele consistentie te publiceren, kan een doelgroep de onderlinge samenhang tussen verschillende marketingkanalen begrijpen.

Bovendien helpt het toevoegen van relevante persfoto’s aan marketingberichten de doelgroep te bereiken en loyaliteit op te bouwen door belangrijke details te communiceren en de betrokkenheid te vergroten. Bovendien helpt het zorgen voor consistentie bij het bewerken door middel van professionele fotografie en marketingboodschappen een merk om zijn uithoudingsvermogen te vergroten.

Pers fotografie
Fotografie
Persfotograaf inhuren van Vette Foto.
Persfoto

#4. Houd de interesse van een publiek vast

Door een verscheidenheid aan professionele afbeeldingen toe te voegen, kun je de aandacht van het publiek vasthouden. Merken kunnen experimenteren met verschillende lay-outs, bijvoorbeeld banners, memes, infographics, enz. Dit helpt bij het identificeren van welke visuele combinatie het beter doet om de aandacht van het publiek vast te houden.

Hoewel gevarieerde beeldlay-outs geweldig kunnen zijn, moeten persfoto’s over een doelgroep gaan en nieuwe stijlen bevatten. Dit voorkomt dat marketinginitiatieven het contact met een publiek verliezen of fans verliezen door herhaling en verveling.

Huur een persfotograaf

Wil je graag je verhaal kracht bij zetten met foto’s? Dan kan onze beste fotograaf veel voor je betekenen. Hij verslaat verhalen over de hele wereld! Wil je meer informatie? Neem dan dan contact met ons op.

Share This Story, Choose Your Platform!