Bedrijfsfotografie

Bedrijfsfotografie omvat een breed scala aan fotografische stijlen, van portretfoto’s, groepsportretten, productfotografie en evenementenfotografie – allemaal met als doel een bedrijf te promoten en/of te vertegenwoordigen.

In deze gids bespreekt onze bedrijfsfotograaf alles wat u moet weten over bedrijfsfotografie, inclusief de definitie, tips om aan de slag te gaan en meer!

Wil je een bedrijfsfotograaf inhuren of wil je er één worden? Bij Vette Foto kunnen we je altijd helpen. Ook als het gaat om het vinden van de juiste camera! Contact ons vandaag nog.

Wat is bedrijfsfotografie?

Bedrijfsfotografie is alles waarbij sprake is van fotografie die verband houdt met het promoten van de producten en diensten van een bedrijf. Elk bedrijf heeft visuele inhoud nodig om potentiële klanten te lokken.

Met als doel verkoop en branding kan bedrijfsfotografie verschillende onderwerpen gebruiken, zoals dieren, gebouwen, faciliteiten of zelfs de natuur. Zolang het zijn merk promoot, zal het werken! Laten we bijvoorbeeld de advertenties van Nike gebruiken.

Hun advertenties evolueerden en gebruikten verschillende onderwerpen, beginnend bij; schoenen (uiteraard), modellen en zelfs de natuur. Hoewel het lijkt alsof ze alleen maar foto’s maken en er een citaat op plakken, kun je niet ontkennen dat hun boodschap krachtig is.

Creativiteit gecombineerd met hun ‘magische mantra’ zorgt voor een waanzinnig scherp randje in de strijd om de verkoop. Hun succes inspireerde andere merken om bedrijfsfotografie te gaan gebruiken en stimuleerde fotografen zelfs om nog meer verbluffende stukken te maken.

De antwoorden op de vraag “wat is bedrijfsfotografie” houden daar echter niet op. Het kan ook het imago van een bedrijf verbeteren om meer omzet te genereren.

Een veelvoorkomend voorbeeld van merken die zichzelf promoten als ondersteuning van PRIDE, vooral op de laatste zondag van juni. Dat werkt vaak in het voordeel van het bedrijf.

Waarom is bedrijfsfotografie belangrijk?

Als bedrijf is het uw doel om uw doelen zo snel mogelijk te verwezenlijken, toch? U zult uw doel sneller kunnen bereiken als andere mensen uw product/diensten ondersteunen/kopen.

Meer supporters vertalen zich in meer fondsen, wat uitstekend zal werken voor de meeste doelen. Snellere ontwikkelingen kunnen worden bereikt door voldoende financiering.

Dankzij financiering en bekendheid kunnen bedrijven meer verkooppunten openen, wat zich vertaalt in nog meer arbeidsparticipatie en minder armoede.

Vrijwel elk bedrijf kan wel wat financiering gebruiken. Zo wordt bedrijfsfotografie een essentieel aspect van elk bedrijf.

Waar gebruiken bedrijven fotografie voor?

Wanneer mensen denken “waar wordt bedrijfsfotografie voor gebruikt?” Meestal dachten ze aan een poster of een advertentie.

Interessant en niet verrassend is dat fotografie ook wordt gebruikt voor hun evenementen, interne nieuwsbrieven, marketingdocumenten, websites en zelfs kwartaalrapporten.

Ook om voor de hand liggende redenen! Het gebruik van visuele beelden helpt om het op te vrolijken!

Door de vaak waargenomen saaie documenten een aangename glans te geven op media zoals websites en foto’s, kan de naam/het motto van het merk verder worden versterkt.

Bedrijf fotografie
Bedrijfsfotograaf inhuren
Volg een bedrijfsfotografie cursus bij Vette Foto.
Bedrijfsfotografie tips

Tips en inspiratie voor bedrijfsfotografie

Een bedrijfsfotoshoot is misschien niet altijd het meest opwindende type fotoshoot, maar dat betekent niet dat er geen ruimte is voor creativiteit. In dit artikel geven we je drie afzonderlijke tutorials met tips voor bedrijfsfotografie om je op weg te helpen.

Les 1 | Schone, moderne bedrijfsfotografie

Onlangs werd ik door mijn klant gevraagd om een groepsfotoshoot te doen met een frisse en eigentijdse uitstraling, gefotografeerd op een witte achtergrond. Het resultaat is een sterke reeks strakke, moderne beelden die niet zouden misstaan in een zakenmagazine.

Het fotograferen en belichten van een groep kan een uitdaging zijn, omdat je niet alleen te maken hebt met het goed belichten van iedereen, maar je moet er ook voor zorgen dat je van iedereen de beste uitdrukkingen en poses kunt krijgen.

Gelukkig kan ik, omdat we op een witte, naadloze achtergrond fotografeerden, in plaats van iedereen tegelijk te fotograferen, elke persoon afzonderlijk fotograferen en ze samen in een post samenstellen.

Toestel- en camera-instellingen

Camera: Olympus OM-D E-M1
Lens: Panasonic 12-35 mm f/2.8
Sluitertijd: 1/125 seconde
Diafragma: f/8.0
ISO: 200
Brandpuntsafstand: 31 mm (equivalent van 62 mm full-frame)

Hoe we het plaatje schoten

Zoals ik al eerder zei, kon ik door één voor één te fotograferen 8 tot 12 foto’s per persoon maken en de klant de beelden met de beste pose en expressie laten uitkiezen.

Bovendien kan ik het aantal pixels dat voor die persoon wordt gebruikt maximaliseren en heb ik de flexibiliteit om individuele portretten te maken voor het geval hij of zij deze in de toekomst nodig heeft.

Hier is het verlichtingsdiagram van hoe ik deze shoot heb belicht. De beautydish met diffusiesok is het belangrijkste licht en het vermogen ervan was ingesteld op f/8. Het gebruik van een voorsok verspreidt het licht en creëert een look die meer op een kleine softbox of octabox lijkt.

Omdat ik al een zachter sleutellicht gebruik, heb ik een 74″ Paul Buff zachtzilveren parabolische lichtmodificator (PLM) paraplu zonder sok gebruikt om wat meer contrast toe te voegen dan een diffuse PLM-paraplu. Dit stond ongeveer 1 stop onder mijn sleutellicht.

Voor het haarlicht had ik een Einstein op een lichtboom met een 8,5″ reflector met raster op 1/2 stop boven mijn sleutel. Het raster creëert een spotlichteffect voor het haar en de schouder en helpt lensflare te minimaliseren.

Ten slotte flankeren de twee softboxen weerszijden van de witte naadloos om de achtergrond uit te blazen. Je wilt de witte achtergrond 2/3 tot 1 stop overbelichten boven het toetslicht, maar niet hoger.

Als je het helderder gaat belichten, begint de witte achtergrond een grote lichtbron te worden en begint het licht zich rond het onderwerp te wikkelen. Dit is goed als dat de look is waar je voor gaat, maar als je aan het componeren bent, heb je niet zo’n zuivere omtrek rond je onderwerp.

En tot slot: zorg ervoor dat beide lichten naar het midden gericht zijn om een gelijkmatige belichtingsdekking over de achtergrond te krijgen. Dit is waar een lichtmeter erg handig is, omdat je in verschillende delen van de achtergrond kunt meten. Zorg er wel voor dat u de witte koepel van de lichtmeter naar beneden draait als u een vlak oppervlak als dit meet.

Aan de slag als bedrijfsfotograaf

Als je portretten op locatie maakt, moeten de opstelling en het reizen licht blijven. Meestal neem ik de volgende lijst met items:
Mijn cameraroltas met daarin:

  • 2 body’s – Canon 5d ii en Canon 5d iii
  • Lenzen – Canon 50 mm 1.2, Canon 100L 2.8 en een Sigma 24-70 2.8
  • 4 flitsers – Yongnuo 568ex ii
  • 4 draadloze triggers – Yongnuo 622c
  • 1 Trigger-afstandsbediening – Yongnuo 622c-tx

In een licht tas hoort het volgende:

  • 3 lichtstatieven – 3 meter luchtkussenlichtstatieven
  • 1 reflector – 43″ 5-in-1-reflector
  • 1 Opvouwbare achtergrondkit – 5×6,5 draaibare, uitklapbare fotoachtergrond
  • 1 grote softbox – Wescott verzonken Mega JS Apollo

Ik kan mijn tas inrollen en mijn lichte tas, reflector en achtergrond in één keer dragen, terwijl ik nog steeds zelf deuren kan openen. Dankzij deze snelle en eenvoudige installatie kan ik snel het gebouw in en uit gaan en binnen een redelijk klein gebied werken.

Hier is een opname van een opstelling met twee lampen met de achtergrond en reflector. Ontdek het beste statief voor bedrijfsfotografie.

In een kleine ruimte

Mijn persoonlijke ervaring met het proberen kleiner en boutique te blijven, heeft geleid tot het accepteren en leren hoe je succesvol en voorspelbaar kunt fotograferen in kleine ruimtes.

Als het nu van jou is en het een constante is, biedt deze situatie veel meer controle en een permanent rolachtergrondsysteem, maar het is nog steeds een beperkte ruimte en stimuleert je creativiteit.

Bedrijfsfotografie uitbesteden of zelf leren?

Besteed je bedrijfsfotografie uit aan een fotograaf van Vette Foto. Wil je het zelf leren en een cursus volgen? Ook dan kunnen wij veel voor je betekenen. Wij verkopen ook de beste camera’s tegen de laagste prijzen.

Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.

Share This Story, Choose Your Platform!