Bouwfotografie

Ontdek de kracht van bouwfotografie. Een van de meest cruciale hulpmiddelen die bouwbedrijven gebruiken voor documentatie is foto en video, zowel tijdens de bouw als bij de voltooiing.

Deze media bieden een duidelijk beeld van de kwaliteit van het voltooide werk, evenals inhoud voor marketingmateriaal dat toekomstige klanten een visueel bewijs biedt van de vaardigheden en aandacht voor detail van de aannemer.

Om volledig te begrijpen hoe u het meeste uit bouwprojectfotografie kunt halen, hebben we met onze deskundige fotograaf en drone-videograaf gesproken om de tips en trucs te bespreken die zij aanbevelen.

Straks kun je de resultaten maximaliseren om bouwprojecten het beste te demonstreren. Dit doen wij dagelijks voor grote bouwbedrijven zoals Bouwsector Nederland.

Je kunt bij Vette Foto ook een cursus voor bouwfotografie volgen. Daarnaast verkopen wij in onze webshop alles om te kunnen starten- en door te groeien.

Wil je liever een bouwfotograaf inhuren? Vraag dan een offerte aan.

1. Filosofie van bouwfotografie

Reputatie, kwaliteit, expertise: het zijn eigenschappen die mensen zoeken in een ervaren bouwbedrijf. Beslissers willen een bouwbedrijf met een reputatie voor kwalitatief hoogstaand vakmanschap en die expertise op hun vakgebied kunnen aantonen.

Prijs kan een factor zijn tijdens het bod, maar niemand wil dat hun project eruitziet alsof “de goedkoopste man van de stad” de bouw heeft gedaan.

Een van de gemakkelijkste en snelste manieren om uw expertise en de kwaliteit van uw werk te demonstreren, is door middel van fotografie. Laat de cijfers voor zichzelf spreken.

Serieuze bouwbedrijven weten dat effectieve fotografie hen niet alleen kan helpen biedingen binnen te halen, maar ook de relaties tussen hun bedrijf en de besluitvormers kan bevorderen.

Boeiende bouwfotografie is meer dan het maken van een foto van een bouwterrein of een voltooid gebouw. Het gaat om het vertellen van het verhaal van het project.

Als u foto’s maakt met een mobiele telefoon, welk verhaal vertelt u dan? Denk eens na over de fotografie die je momenteel in je portfolio hebt. Weerspiegelt het het type bedrijf dat u aan toekomstige klanten wilt presenteren?

Vertelt het nauwkeurig het verhaal van de projecten die u hebt helpen creëren? Ben jij trots op wat je te laten zien? Als het antwoord ‘nee’ is of ‘het kan beter’, dan is het misschien tijd om te overwegen om je bouwfotografie filosofie te veranderen.

2. Soorten bouwfotografie

Een van de sleutels tot interessante bouwfotografie is planning. Jij en je fotograaf moeten weten wat er ter plaatse gebeurt en dat fotowaardig is, en dat is een taak die niet aan het toeval mag worden overgelaten.

De eerste stap bij het maken van deze unieke foto’s is het begrijpen van de verschillende fasen van bouwfotografie.

Fotografie vóór de bouw

Deze foto’s zijn korrelig en goed gecomponeerd. Ze worden meestal opgenomen ‘zoals ze zijn’ met beschikbaar licht of minimale aanvullende verlichting en worden niet tijdens de postproductie gemonteerd.

De meeste bedrijven gebruiken deze foto’s voor documentatie doeleinden om vast te leggen hoe de site eruit zag voordat het project begon. Deze afbeeldingen hebben waarde voor verzekeringsdoeleinden.

Ze helpen het bedrijf te beschermen tegen onvoorziene problemen of ongelukken die tijdens de bouw kunnen gebeuren.

Bepaalde rechtsgebieden vereisen dat bedrijven professionals inhuren om deze foto’s te maken om een extra beschermingsniveau tussen hun bedrijf en de klant/locatie toe te voegen.

Een externe professionele fotograaf, in tegenstelling tot een medewerker van uw bedrijf, zorgt voor een onafhankelijke, objectieve opname.

Vooruitgang fotografie

Dit zijn de beelden die in verschillende stadia van het project zijn gemaakt. Voortgangsfoto’s kunnen worden gebruikt voor zowel documentatie- als marketingdoeleinden.

Ze kunnen worden opgenomen met of zonder mensen op de site. Documentatiefoto’s worden doorgaans gemaakt met minimale tot geen aanvullende verlichting en zonder nabewerking.

Dit terwijl voor marketingfoto’s mogelijk aanvullende verlichting en een lichte enscenering nodig zijn om een persoon of een lopende actie uit te lichten.

De meeste bedrijven, vooral bedrijven die aan federale projecten werken, zijn verplicht een externe professionele fotograaf in te huren om deze beelden te fotograferen voor een onafhankelijke, objectieve registratie.

Ze hebben specifieke vereisten voor datums, bestandsparameters, bijschriften en levering. ​

Laatste fotografie

Dit zijn de glamourfoto’s. Samen met de afsluitende documentatie laten deze shoots het eindproduct in al zijn glorie zien. Voor de uiteindelijke fotoshoots kunnen foto’s van binnen, buiten, overzichten, details en lucht- of dronefoto’s nodig zijn.

De foto’s kunnen worden gebruikt voor documentatiedoeleinden, marketingfoto’s, prijzen, kantoorkunst, publicaties en meer. Om elk boeiend aspect vast te leggen, vereisen deze fotoshoots bijna altijd aanvullende verlichting en postproductie.

De meeste bouwbedrijven willen geen mensen op de foto’s, maar sommige bedrijven geven er de voorkeur aan dat mensen of bewegingsonscherpe mensen in interactie treden met de omgeving.

Drone- en luchtfotografie

Drones hebben een ‘coole factor’, en weten wanneer je deze tool moet gebruiken als zowel een gediplomeerde piloot als fotograaf, is de sleutel tot het leveren van het juiste type fotografie voor een project.

Er zijn belangrijke factoren die bepalen of iemand een drone gebruikt of zich bezighoudt met luchtfotografie.

  • Hoogte: Drones hebben over het algemeen een maximale vlieghoogte van 120 meter (tenzij je naast een hoog gebouw of toren staat. Je kunt 120 meter boven dat gebouw of die toren vliegen, maar je loopt het risico tegen een helikopter aan te vliegen). Helikopters hebben een vluchtminimum van ongeveer 150 meter (soms lager), en vliegtuigen hebben over het algemeen een vluchtminimum van 1000 voet. Als uw project groter is, heeft u mogelijk een helikopter of vliegtuig nodig om het adequaat vast te leggen.
  • Onderwerp: Hoogte kan snel bepalen of een fotograaf een drone kan gebruiken versus een helikopter of vliegtuig. Het onderwerp en het fotodoel zijn van invloed op de beslissing. Een drone is handig voor het gemak, maar is ook uitstekend geschikt voor het maken van fotografie op lage hoogte (1,5 tot 30 meter) en voor beelden die over de hele gevel van het gebouw worden gemaakt. Vliegtuigen en helikopters tonen grote, uitgestrekte beelden van een gebied, inclusief wegen, verkeerspatronen, steden, enz. Vliegtuigen bieden realistische perspectieven op een gebouw. Drones hebben een groothoeklens die de grootte van gebouwen op de voorgrond kan overdrijven. Vliegtuigen geven de fotograaf met de juiste lens voldoende afstand om het gebouw te fotograferen met een nauwkeurige weergave van de afmetingen van een gebouw in vergelijking met zijn omgeving.

Het is belangrijk om de luchtbeperkingen en -regels voor een locatie te begrijpen. Het gebruik van een erkende, professionele fotograaf zorgt ervoor dat u veilig en zonder incidenten de juiste drone- of luchtfoto’s krijgt, inclusief financiële boetes.

Virtuele 360/3D-rondleidingen

Bouwbedrijven hebben mogelijk een 360/3D-rondleiding door een locatie nodig om de walkthroughs toegankelijk te maken voor hun team en klant.

Er kan in elke fase van het project een rondleiding worden gemaakt voor documentatie, marketingdoeleinden of andere fotografiebehoeften.

Met deze geavanceerde cameraplatforms kan een fotograaf gebieden meten, objecten van informatie voorzien en nog veel meer. Kijkers kunnen het vanuit hun huis of kantoor ervaren.

Deze 360/3D-technologie is opgenomen zonder aanvullende verlichting of mensen. De locaties moeten voorafgaand aan de opname in scène zijn gezet en de camera gereed zijn.

Marketingfoto’s

Dit zijn merkfoto’s die een bedrijf zowel op locatie als daarbuiten nodig heeft.

Uw marketingteam wil mogelijk portretten, teamfoto’s, in-action marketingfoto’s van een werknemer of apparatuur, en meer om uw website, sociale media en ander marketingmateriaal af te ronden.

Zodra u de verschillende soorten bouwfotografie begrijpt, kunt u uw behoeften evalueren en doelen stellen.

Wat is jouw fotodoel bij bouwfotografie?

Fotografie gaat niet altijd over het maken van mooie foto’s van een onderwerp. Het gaat ook om het vertellen van een verhaal. Een geweldige fotograaf zal naar de ruimte kijken en zeggen: “Wat proberen we te benadrukken? Wat moeten we laten zien?”

Ze willen weten wat de ruimte uniek maakt, zodat ze dat aspect op de kijker kunnen overbrengen en een verhaal kunnen communiceren. Hoewel het onderwerp van de foto essentieel is, is het net zo belangrijk om te weten hoe een foto gebruikt gaat worden.

Als de fotograaf weet hoe een foto gebruikt zal worden, kan hij of zij de foto succesvol samenstellen. Websites geven vaak de voorkeur aan horizontale afbeeldingen, en de huidige trend is om lange, dunne banners bovenaan webpagina’s te plaatsen.

Publicaties hebben verticale afbeeldingen nodig en grafisch ontwerpers geven er de voorkeur aan voldoende ruimte aan de zijkant te hebben voor tekst. Met een plan kan een fotograaf precies vastleggen wat u nodig heeft voor zowel u als uw marketingteam.

Hier zijn een paar fotodoelen om u te helpen uw gebruik te plannen en het maximale uit uw fotografie budget te halen:

  • Marketingmateriaal: Marketingmateriaal varieert van bedrijf tot bedrijf. Foto’s kunnen worden gebruikt voor websites, digitale en gedrukte portfolio’s, beurzen, brochures, sociale media en meer. De foto’s in deze categorie kunnen gemaakt worden voor specifieke doeleinden of voor algemene en groenblijvende materialen.
  • Werving van werknemers: Volgens een onderzoek van Advies Nederland geeft 80% van de bouwbedrijven aan moeite te hebben met het vervullen van loon- en uurloonfuncties. Voordelen en training kunnen een bedrijf helpen bij de werving, maar overtuigende fotografie en berichtgeving zullen de aandacht van een potentiële werknemer trekken en uw bedrijfscultuur snel overbrengen.
  • Inzendingen voor prijzen: foto’s hebben impact. Ze vormen een belangrijk onderdeel van het inschrijvingsproces voor prijzen. Het winnen van een prijs helpt bij het opbouwen van geloofwaardigheid en het verwerven van bekendheid, en meedoen aan een prijs moet onderdeel zijn van uw marketingstrategie. Dynamische, prachtige afbeeldingen van uw projecten kunnen de details van uw inzending voor de prijs illustreren en inhoud bieden voor uw PR- en marketingcampagnes na de overwinning.
  • Kantoorkunst: De kunst op uw kantoor moet uw verhaal vertellen. Of u nu uw bedrijfsgeschiedenis wilt vertellen, uw beste projecten wilt tentoonstellen, speciale apparatuur onder de aandacht wilt brengen of meer, bouwbedrijven hebben een voordeel bij het maken van originele kunstwerken dan de meeste bedrijven. Hun foto’s zijn gewaagd en interessant, en ze zorgen bijna altijd voor een gesprek – precies wat je van je kantoor kunstfotografie verwacht. ​

Door fotodoelen bij bouwfotografie te stellen, kunt u uw huidige foto’s ordenen en een strategie bepalen voor toekomstige fotoshoots. Als u een doel voor ogen heeft, kunt u uw fotograaf beter aansturen en ervoor zorgen dat u uit elk project precies krijgt wat u nodig heeft.

Wat u moet weten over professionele bouwfotografen

Het begrijpen van de soorten bouwfotografie en het stellen van doelen is belangrijk voor een geweldige fotoshoot ervaring. Als je nog nooit met een goede bouwfotograaf hebt gewerkt, zijn er drie belangrijke dingen die je moet weten: ​

Gebruik

Uw fotograaf behoudt het auteursrecht. Het gebruik verschilt per professionele fotograaf, maar ze behouden altijd het auteursrecht.

Dit betekent dat u geen beelden kunt delen met architecten, opdrachtgevers, onderaannemers etc. zonder dat u een gebruiksovereenkomst heeft afgesloten.

De bouw fotograaf kan gebruik aan uw partners toestaan, maar het kan zijn dat zij een gebruiksvergoeding moeten betalen. Er zijn branchevriendelijke fotografen die met meerdere partijen samenwerken om een project te fotograferen.

Als je ervoor kiest om hiervan te profiteren (wat we klanten soms aanmoedigen om te doen), begrijp dan dat dit van invloed kan zijn op je shotlijst.

Uw fotograaf fotografeert voor twee of meer partijen met verschillende wensen en behoeften. Het kan langer duren om alles op elke opnamelijst vast te leggen.

Verlichting is belangrijk

Er zijn fotografen die beweren dat ‘natuurlijk licht’ het enige licht is dat een fotograaf nodig heeft.

Hoewel er momenten zijn waarop natuurlijk licht goed werkt, gebruiken de meeste fotografen aanvullende verlichting om fotografie van interieurarchitectuur vast te leggen.

Door extra licht te gebruiken, kan de fotograaf een ruimte effectief in de kijker zetten door lichtlagen, contourschaduwen en meer te creëren. Sommige ruimtes hebben slechts één of twee lampen nodig, maar andere hebben er acht of meer nodig.

Het kost tijd om een opname met belichting goed samen te stellen, dus wees geduldig. Het is het wachten waard.

Hoewel fotobewerking geweldig is, kan het nooit de ‘echte’ verlichting nabootsen. Buitenfotografie vereist ook speciale verlichtingsoverwegingen. Werken met natuurlijke buitenverlichting betekent werken met de zon.

Om de beste opname van een gebouw te maken, kan uw fotograaf een gebouw bij weinig licht fotograferen om zachte schaduwen vast te leggen en een balans te creëren tussen de omgevingsverlichting binnen en de beschikbare buitenverlichting.

Afhankelijk van hoe het gebouw gepositioneerd is, kan dit betekenen dat er gefotografeerd moet worden bij zonsopgang of zonsondergang.

Er zijn gebouwen die het wel aankunnen om midden op de dag gefotografeerd te worden, maar de meeste gebouwen zullen een hoog contrast hebben tussen diepe, donkere schaduwen en heldere highlights van de zon.

Communicatie

Een geweldige bouwfotograaf vertrouwt op communicatie en samenwerking met zijn klanten. Ze zijn er niet om de show te runnen of om je te vertellen wat je nodig hebt. Uw fotograaf is er om u te helpen uw doelen te bereiken.

U kunt met uw fotograaf communiceren door:

  • Een rondleiding door de site plannen om de invalshoeken te bekijken en details te bespreken.
  • Zorg ervoor dat ze weten hoe u de foto’s wilt gebruiken.
  • Stel vragen en brainstorm over ideeën. Samenwerking is de sleutel.
  • Informeer hen voorafgaand aan de shoot over tijdsbeperkingen of locatiebeperkingen.
  • Sommige openbare gebouwen en particuliere bedrijven verbieden bijvoorbeeld het fotograferen van bepaalde gebieden vanwege veiligheidsrisico’s.
  • Het is gemakkelijker om het fotograferen van een gebied te vermijden dan om na de fotoshoot iets te verwijderen of uit te snijden. ​

Werken met een professional is eenvoudig. Een doorgewinterde fotograaf heeft alles gezien: van stroomstoringen tot locaties die midden in de bouw verwoest werden, tot managementbedrijven die een fotoshoot probeerden stop te zetten zonder verzekeringsbewijs, en meer.

De oplossing is om een fotograaf te vinden met wie u een klik heeft en die u kan helpen uw visie tot leven te brengen.

Hoe u zich kunt voorbereiden op uw fotoshoot voor bouwfotografie

De eerste stap bij het plannen van een fotoshoot is het opnieuw bekijken van uw doelen. Evalueer wat je al hebt. U weet dat u een project aan uw portfolio wilt toevoegen, dus wat ontbreekt er nog? Wat maakt het speciaal?

Maak een interne fotobibliotheek als u dit nog niet heeft gedaan. Bepaal tijdens het sorteren wat je wel en niet leuk vindt uit eerdere shoots. Dit is handig als u met uw fotograaf communiceert.

Kijk naar eventuele hiaten in uw fotobibliotheek en bedenk hoe u die ontbrekende foto’s kunt opnemen in uw komende fotoshoots.

Opname lijst

De volgende stap is het kijken naar uw huidige en toekomstige bouwprojecten. Past een van deze projecten in uw fotografiedoelen?

Als dat het geval is, werk dan samen met uw fotograaf om een fotoshoot te plannen en een opnamelijst te maken. Een shotlist moet het volgende bevatten: ​

  • Behoeften: Dit zijn de foto’s die je nodig hebt om je doel te bereiken. Dit kan een dronefoto zijn van een school, een overzicht van een lobby of een detailfoto van de vloer. Wat u ook nodig heeft om uit uw fotoshoot te halen, moet prioriteit krijgen van uw team en uw fotograaf.
  • Wilt: Dit zijn de foto’s die uw marketing, portfolio’s, enz. naar een hoger niveau tillen. Voorbeelden van ‘wil’-foto’s kunnen bestaan uit creatieve foto’s, foto’s van uw team in actie en meer.
  • Leuk om te hebben: Dit kan van alles zijn, en je zou ze alleen krijgen als je fotograaf aan het einde van de shoot genoeg tijd had om het te pakken. Denk aan de foto’s die je heel graag wilde, maar waar je nooit de tijd voor had.

Je opname lijst moet realistisch zijn. Denk aan kwaliteit boven kwantiteit. Als je een fotograaf inhuurt voor een halve dag bouwfotografie, zorg er dan voor dat je rekening houdt met de opzet en indeling van elke opname.

Het fotograferen in een lobby kan 30 minuten duren, terwijl het in een gang 10 minuten kan duren. Als je niet zeker weet of je opnamelijst realistisch is, neem dan contact op met je fotograaf. Zij zullen graag uw opnamelijst bekijken en met u samenwerken.

Project management

Zorg ervoor dat u een projectmanager aanwijst. Het hebben van één vaste persoon zorgt ervoor dat er niet te veel koks in de keuken zijn, wat het fotografieproces vertraagt.

Als de projectmanager er niet kan zijn op de dag van de shoot, zorg er dan voor dat u één vaste persoon heeft die samen met uw fotograaf over de locatie kan lopen en waar nodig assistentie kan bieden (zoals het ontgrendelen van deuren, het inschakelen van de binnenverlichting voor opnamen van buitenaf bij weinig licht, enz. ).

Als u voor de eerste keer met een professional samenwerkt, kan het nuttig zijn om de eerste fotoshoot bij te wonen om de eindfoto’s goed te keuren.

Het is niet nodig om daar de hele tijd aanwezig te zijn, maar misschien vindt u het nuttig om de fotoshoot te zien terwijl deze zich ontvouwt.

Dit zodat u het proces van de fotograaf kunt begrijpen, eventuele uitdagingen kunt zien terwijl deze zich voordoen en in realtime feedback kunt geven. Een professional zal uw samenwerking op locatie waarderen.

Foto’s selecteren voor uw portfolio

Zodra uw fotoshoot is voltooid, moet u de foto’s selecteren die u definitief wilt maken voor gebruik. Als u met uw fotograaf aan het fotograferen was, kunt u gemakkelijker uw selecties maken.

De kans is groot dat uw fotograaf met u heeft samengewerkt om de gewenste afbeelding te krijgen, en u weet meteen welke u wilt.

Als u echter niet bij de opname aanwezig was of moeite heeft met het kiezen van de foto, zijn hier een paar manieren om uw keuze te maken:

  • Vraag naar een beste selectie. Er zijn mensen die na een fotoshoot zeggen: “Geef mij alles”. Als ze ‘alles’ ontvangen, weten ze misschien niet wat ze moeten doen. Als u om de beste selectie vraagt, kunt u de proefdrukken beperken. Uw fotograaf weet al welke foto’s de ruimte er mooi uit laten zien, en hij wil uw leven gemakkelijker maken. Als je nog steeds toegang wilt tot de hele shoot, kun je om twee proefgalerijen vragen: één voor de beste selecties en één voor alles. ​
  • Kijk naar Belichting en Compositie. Architectuurfotografen leggen een ruimte meestal op verschillende manieren vast, met subtiele lichtverschillen. Door heen en weer te bladeren tussen de foto’s kun je die subtiele veranderingen zien. Ze veranderen ook de compositie om verschillende elementen van de ruimte vast te leggen. Kies de verlichting en compositie die de ruimte laten zien zoals jij deze wilt gebruiken.
  • Bijsnijden. Als je een foto leuk vindt, maar deze heeft naar jouw smaak te veel plafond of vloer, snijd hem dan bij. Als je de kast rechts op de foto niet mooi vindt, kun je deze bijsnijden. Begrijp dat fotografen de foto’s vaak componeren met extra ruimte om bijsnijden mogelijk te maken of om grafisch ontwerpers tekst toe te laten. Een foto wordt samengesteld voor perspectief, wetende dat deze op de een of andere manier wordt bijgesneden.
  • Wees realistisch met retoucheren. Fotobewerking voelt soms als zwaaien met een toverstaf. Er zijn echter aspecten van een foto die niet kunnen worden verwijderd of gewijzigd. Borden en draden kunnen vrij eenvoudig worden verwijderd. Bestrating kan worden schoongemaakt. Schaduwen kunnen worden geminimaliseerd en luchten en gras kunnen worden verbeterd. Vergeet niet dat je het ware verhaal van de ruimte wilt vertellen. Als een foto te veel is gewijzigd, zal uw kijker dit kunnen zien. Overbewerkte afbeeldingen hebben de neiging meer na te denken over de montage en minder over het onderwerp, waardoor ze hun impact verliezen. Wees kritisch, net als uw publiek.
  • Bewaar uw bewijzen. De lijst met foto’s die u selecteert als definitieve afbeeldingen van een shoot, hoeven niet de foto’s te zijn die u voor altijd gebruikt. Bewaar uw proefdrukken en bekijk ze op een later tijdstip opnieuw. Als u meer foto’s tegenkomt die u wilt bewerken en finaliseren, vraag dan aan uw fotograaf wat de extra bewerking gaat kosten. U kunt een fotodoel bereiken door simpelweg uw proefdrukken te bekijken. ​

Hoe u uw bouw afbeeldingen kunt gebruiken

Weet u niet zeker hoe u uw bouwfoto’s moet gebruiken? Hier zijn een paar bouwfotografie ideeën:

Marketing

Marketingmateriaal zorgt voor impact met fantastische foto’s, en je zult er na je fotoshoot heel veel van hebben. Gebruik ze voor:

  • Website
  • Portfolio (online of print)
  • Sociale media
  • Media pitches
  • Folders
  • Beurzen
  • Algemene merkbekendheid

Verkoop

Foto’s vertellen jouw verhaal tijdens het verkoopproces. Kijkboeken en scheurvellen met uw afbeeldingen zijn belangrijke hulpmiddelen om te gebruiken tijdens verkoopbijeenkomsten en helpen de communicatie te bevorderen.

Zonder woorden brengen ze een lange levensduur op de markt, geloofwaardigheid en uw klantenbestand over.

Je kunt nog verder gaan en bouwfotografie foto’s inlijsten of een collage maken om als bedankje na de verkoop te geven (op voorwaarde dat je toestemming hebt van je fotograaf natuurlijk).

Werving van medewerkers

Maak een landingspagina voor werving en promoot de voordelen van werken bij uw bedrijf. Werk samen met een grafisch ontwerper en creëer wervingsmateriaal om naar lokale handelsscholen en banenbeurzen te sturen.

Promoot dezelfde items of varianten ervan op sociale media. Gebruik de merkafbeeldingen die u heeft om de betrokkenheid van uw medewerkers te vergroten en uw wervingsinspanningen te ondersteunen. ​

Kantoor Art

U kunt uw boodschap duidelijk maken door fantastische kunst met uw afbeeldingen te maken.

Foto’s van vacaturesites, voltooide projecten, werkende werknemers en meer kunnen dienen als overtuigende, impactvolle kunst die snel uw verhaal vertelt en uw bedrijfscultuur deelt.

Als u samenwerkt met een professional om de muren van uw lobby, vergaderruimte en kantoren in te richten, ontstaat een samengestelde en scherpe presentatie.

Je kunt bouwfotografie kunst tentoonstellen via:

  • Aangepaste inlijsting
  • Afdrukken op metaal
  • Hout, acryl of bamboe
  • En meer..

Fotografie wedstrijden

Het doel hier is simpel: erkenning en geloofwaardigheid verkrijgen door het winnen van een prijs. U kunt pronken met de kwaliteit van uw bouwfotografie, uw expertise demonstreren en dit vieren met uw team en klanten.

Als je een prijs hebt gewonnen, schrijf dan over je overwinning en pitch deze voor de media. Promoot uw overwinning op uw website en sociale media. Iedereen houdt ervan om met een winnaar te werken en deel uit te maken van het team en het project. ​

Huur een professionele bouwfotograaf

Bij Vette Foto kun je cursussen volgen voor bouwfotografie of een bouwfotograaf inhuren. Meldt je hiervoor aan via het contactformulier.

Share This Story, Choose Your Platform!